autor:

Nejlepší módní kampaně posledních třiceti let - 90. léta

kategorie:
Reklama
publikováno:
počet komentářů:
0
Nejlepší módní kampaně posledních třiceti let - 90. léta

 

Od Kate Moss, přes kreslenou Fridu Kahlo až po zpívající děti - jsou tu nejlepší, nejvtipnější a nejkontroverznější módní kampaně 90. let. Vybrali jsme jich 10 a skutečně byste si je neměli nechat ujít.

Calvin Klein X Kate Moss X Mark Wahlberg

 

Kate Moss bylo 18, Mark Wahlberg měl svaly a oba měli krásné prádlo i džíny od Calvina Kleina. A i když z fotek i z televizních spotů jejich vzájemná náklonost přímo vyzařuje, sám Klein prohlásil, že Kate se Mark ani trochu nelíbil. Brooke Shields v 80. letech tvrdila, že mezi její "Calviny" se nedostane nic - Wahlberg ve videu vypadá, že by tam Kate Moss klidně pustil.

 

katemark

 

 

Pro Kate začala touto reklamou dlouhodobá spolupráce ze značkou Calvin Klein. Jedním z jejích výsledků je i tento snímek šířící povědomí o kolekci S/S 1999.

 

CalvinKleinSS99

 

 

Naomi Campbell X Thierry Mugler

 

Poznáte Naomi Campbell, i když má blonďatou paruku? Pokud ano, můžete se s klidem prohlasit za největší fanoušky.

 

6a00e54f9153e08833014e8c45aefb970d-800wi

 

 

Naomi Campbell X Chloé

 

Poprvé měla Naomi Campbell zastřenou tvář a blonďatou paruku, v druhém případě evokuje vzhled indiánské babičky s bohatou indickou princeznou dohromady. Naomi se tak převtělila pro Karla Lagerfelda, který v 90. letech vedl značku Chloé.

 

6a00e54f9153e088330168ea172c6e970c-800wi

 

 

Carla Bruni X Christian Dior

 

Manželka bývalého francouzského prezidenta Nicolase Sarkozyho a jedna z vyhaslých hvězd modelingového nebe, Carla Bruni, se v roce 1995 nechala vyfotit pro značku Christian Dior. Mladičká Carla na zadním sedadle auta vypadá vskutku skvostně.

 

6a00e54f9153e08833016769381725970b-800wi

 

 

Líbající se modelky X Blumarine

 

Estetika 90. let z této kampaně pro Blumarine přímo čiší. Objevila se v roce '94 a nenechala jednu hlavu čistou. Dámskou díky těm dokonalým modelům a pánskou... řekněme, že díky hezkým modelkám.

 

BlumarineFW94

 

 

Tony Ward X Dolce&Gabbana

 

Tony Ward, který "zraje jako víno" se dá v reklamě na značku Dolce&Gabbana označit za "velmi dobrý ročník". Svalnaté tělo, ulízlé vlasy, oči šikmo sklopené a dým z cigarety napůl zakrývající Tonyho tajemný pohled...

 

6a00e54f9153e088330176172cfdd2970c-800wi

 

 

Kreslená Frida Kahlo X Jean Paul Gaultier

 

Módní reklamní kampaně se nemusí vždy sestávat pouze z fotografií. Důkazem toho je tato kreslená určená k zpropagování řady Jean Paul Gaultiera v roce 1998. Jako hlavní osoba na ni vyčnívá ilustrovaná Frida Kahlo, známá mexická malířka první poloviny 20. století, jež byla Gaultierovi pro kolekci inspirací.

 

JPGSS98

 

Versace S/S 1995

 

Dvě modelky, dvě kontrastní barvy a dva odlišné příběhy. Ve světlých šatech spolu obě hlavní aktérky bojují, přestože bílá je zavedená jako barva andělská. A naopak v těch černých jsou očividně na jedné vlně. Protiklady, nesmrtelné protiklady...

 

VersaceSS95

 

 

United Colors of Benetton

 

Značka United Colors of Benetton se v devadesátkách zviditelňovala velmi provokativně. Řada fotek doprovázející kolekce neměla s oblečením nic společného . Oproti tomu souvisela se samotným názvem - "Spojené barvy" byly na plátna převedeny doslova, a to v podobě "barevných" lidí i třeba "barevných" koní. Svoje poslání Benetton dovedl k dokonalosti (a určitou část veřejnosti k šílenosti), když vypustil do světa fotografie umírajícího aktivisty proti AIDS Davida Kirbyho.

 

ben

 

 

Zpívající děti X GAP

 

Na(ne)štěstí do módních reklam spadají i ty vtipné, minimálně tedy na rok 2012. Značka GAP byla v 90. letech u mladých lidí velmi oblíbená. Nečekejte žádné pocvočkované bundy a moderní androgynní střihy. Skupina "fresh a cool" mladistvých se snažila prodat v každém případě pouze jeden typ oděvu. Manžestráky nebo vesty, na tom nezáleželo - vždy na sobě měli všichni to samé a vždy o tom nazpívali chytlavou písničku.

 

 

 

NEJLEPŠÍ MÓDNÍ KAMPANĚ 80. LET

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál