autor:

Nejlepší módní kampaně posledních třiceti let - 80. léta

kategorie:
Reklama
publikováno:
počet komentářů:
0
Nejlepší módní kampaně posledních třiceti let - 80. léta

 

Mapujeme nejlepší, nejkontroverznější i nejvtipnější módní kampaně posledních třech desetiletí. Jako první si dáváme za úkol Vám ukázat výběr z let 80., doby Dallasu, Michaela Jacksona, těsných džín, velkých ramen a třpytivých kombinéz.

 

Calvin Klein X Brooke Shields

 

Hned na počátku 80. let se objevila jedna z nejkontroverznějších reklam všech dob. Na videu si tenkrát čtrnáctiletá modelka Brooke Shields oblékala džíny značky Calvin Klein a při té snaze vyprávěla, proč by měly zákaznice upřednostnit právě představovaný brand. Po této reklamě následovala další, o něco známější, kde Brooke pronese slavnou otázku s odpovědí “Chceš vědět, co se dostane mezi mne a mé džíny? Nic.”

Pro velmi mladou Brooke Shields se jednalo pouze o pracovní nabídku. Ve své době však byla tato reklama mimořádnou senzací, v naší je nesmrtelnou raritou, po jejímž shlédnutí se stále vedou nekonečné diskuze o zneužívání příliš mladých dívek k práci nabité nepřístojnou sexualitou.

 

Punčochy Wolford v kampani Helmuta Newtona

 

Reklamy na punčocháče se objevovaly po celou čas už od jejich samého vzniku. Obchodníci dobře věděli, že musí kontinuálně propagovat nové vynálezy zapříčiněné technologickými pokroky. Ale tato fotografie od Helmuta Newtona pro firmu Wolford upoutala zcela odlišnou pozornost, pro tentokrát nejen novinek chtivých žen, ale i krásu obdivujících mužů. Obě skupiny mohli najednou nevěřícně pozorovat dvě objímající se modelky jen v podprsenkách, černých lodičkách a neprůhledných punčochových kalhotách, jak se dívají do dáli a při tom se okolo nich se vytváří vysoce erotická aura. Zároveň tímto snímkem započala dlouhotrvající spolupráce Wolfordu s Helmuten Newtonem, při níž vzniklo mnoho skvělých kampaní s podobnou tématikou.

or_b4cdb83412451613967839

 

Ó můj Versace

 

Gianni Versace byl nekorunovaným návrhářským králem osmdesátek. Sortiment jeho značky obsahoval přesně to, co tehdejší společnost vyžadovala. Nebo ještě jinak - on ji přímo nutil to vyžadovat. A ovlivňovat veřejnost jde nejlépe samozřejmě dobrou reklamou. Nalákejte lidi na to, jak můžou být krásní v daném oblečení, v dané společnosti a na daném místě - budou to chtít všechno.

V 80. i 90. letech dával této myšlence konkrétní formu fotograf Richard Avedon Jeho hlavními mottem byla magická trojice známé modelky, výrazné barvy či motivy a přehnané pózy. V roce 1988 vznikl jeden z jeho nejlepších počinů. Namixoval tváře supermodelek Pavlíny Pořízkové, Lindy Evangelisty a Christy Turlington s trčícími pózami a těmi nejlepšími kousky z Gianniho kolekce na jaro a léto.

003th

 

Levi´s 501 a svaly v prádelně

 

V roce 1985 Amerika světu představila obrovskou bombu. Byla jí reklama na kultovní džíny 501 od značky Levi´s, která si hrála s atmosférou USA 50. let a ukazovala krásné lidi, krásná těla a samozřejmě i krásné kalhoty.

Děj tohoto televizního spotu je prostý - svalnatý model Nick Kamen jde do prádelny, aby si namočil své nové Shrink-To-Fit "pětsetjedničky", které se po setkání s vodou dokáží přizpůsobit tělu. U toho se samozřejmě musí svléknout před všemi přítomnými dámami. Přirozeně po něm netoužily jen najaté herečky, ale i všechny ženy doma u televizních obrazovek.

Tato reklama přinesla značce Levi´s v 80. letech obrovskou pozornost a zvedla prodej až o 800%.

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál