autor:

Monika Bagalová: fotografie

kategorie:
Fotografie
publikováno:
počet komentářů:
0
Monika Bagalová: fotografie

Monika Bagalová: fotografie hl

dvojita cara

 

Je pro mě celkem svátek psát o někom, kdo je tak říci "rodák". Nejde ani tak o jazykovou bariéru a podobně, ale spíš o pocit, že i u nás jsou lidé, kteří mají vztah k fotografii a chtějí jí dělat kvalitně a po svém. Monika Bagalová mi prozradila, jak se dostala k fotografování, co jí táhne k módní fotografii, kde by se ráda viděla za pár let a potvrdila mi, že nejsem jediná, které se ptají, co to vůbec studuji. Etnologové a antropologové to mají těžké!

 

predel worn

worn 1

Moniko, takže jak si se dostala k focení?

Moje první zkušenost s fotkou byla, když jsem k 18. narozeninám dostala svou první zrcadlovku. Předtím jsem neměla žádný extra vybudovaný vztah k focení, žádné umělecké školy ani rodinu, která by mě k tomu odmalička vedla. Dlouho jsem se nemohla najít, co by mě skutečně bavilo, naplňovalo, až na gymplu jsem přišla s myšlenkou vizuálního umění, filmu a fotografie. Už od začátku jsem věděla, že mě baví fotit lidi, tak sem začínala portrétovat svoje nejbližší okolí - kamarádky, spolužačky. Po skončení střední jsem se přestěhovala do Trnavy, kde jsem momentálně studentkou 3. ročníku etnologie, kde se všechno zrychlilo a nabralo nový rozměr. Poznala jsem plno nových lidí, kteří mě inspirovali a postrčili správným směrem. Začala jsem spolupracovat s modelkami, modelingovými agenturami, teď jsem ve stádiu začátku spolupráce s našimi časopisy. Takže by se dalo říct, že focení se už naplno, ale stále při škole věnuji 2 roky a musím říct, že je to jen ve formě začátků a příprav na dlouhou cestu skutečného fotografování.

sediva-cara

worn 2

Ten "prvotní impuls" nastal tedy kdy? Protože dostat zrcadlovku je jedna věc, ale opravdu začít fotit je věc jiná. Co tě nakoplo?

Prvotní impuls? Každý v tom hledá nějakou účelovost, ale já jsem šla do úplně neznámého světa. O světě módní fotky a modelingu jsem neměla ani tušení a už vůbec jsem si nemyslela, že budu jednou jeho součástí. Začala jsem fotit bez ambice, jen mě to bavilo a vůbec jsem nad tím nepřemýšlela, co s tím dál... Takže nějaký první popud k tomu mě vážně nenapadá. Prostě se mi fotografie zdála fascinující a chtěla jsem to vyzkoušet na vlastní kůži bez nějakého záměru.

sediva-cara

worn 3

Od focení kamarádek k modelkám to chtělo projít nemalým progresem. Podle tebe, co se muselo ve tvém přístupu k focení změnit?

Změnilo se toho hodně a stále se mění, proces vývoje osobnosti se velmi odráží i ve fotografování. Od té doby co jsem v Trnavě, fotkou jsem začala doslova žít. Byla mou první závislostí, dlouhé noci jsem jen brouzdala po internetu a hledala nové věci, inspirace - učila jsem se na základě nich. Nemalý posun jsem měla i po technické stránce, měla jsem možnost, za kterou velmi děkuji, fotit kvalitním fotoaparátem, mít prostory na focení, hledat stále nové lokace a možnosti posunu je nekonečný proces. Po každém focení jsem analyzovala, co jsem udělala špatně, co by mohlo být lepší. Jednoduše, když chci být v něčem dobrá, musí to být naplno.

sediva-cara

worn 4

Jaký typ fotek tě nejvíc baví?

Po dlouhém zkoumání jsem se našla v módní fotce. Spolupráce s profesionálními modelkami, které jsou velmi specifické typologicky, mě velmi baví a hledat konečný vizuál mě esteticky naplňuje. Tento žánr je velmi přizpůsobivý, můžete se v něm naplno projevit, z fotek můžete doslova vyčíst jaký typ člověka fotograf je. Pokud jde o typickou komerční fotku, ta je velmi omezující a kdybych se musela věnovat jen jí, asi bych umělecky upadla.

sediva-cara

worn 5

Co je pro tebe "skutečné fotografování"?

Skutečné fotografování je pro mě něco co má skutečný záměr a postup práce. Má focení nejsou moc rozplánovaná, většinou jde o nějaké jemné přiblížení tématu, ale v reálu je to nejčastěji improvizace v pozadí něčeho ne příliš určitého.

sediva-cara

worn 6

Ještě mi prozraď, s kým bys chtěla v budoucnu spolupracovat nebo jaké máš cíle.

Cíle se stále mění, ale vždy sem je měla velké, abych měla podnět na posouvání - Italský Vogue? Focení po celém světě pro prestižní módní domy? Mít svou vlastní rukopis, který by všichni uměli přiřadit ke mně.

Konec konců, nemusela bych být v tom nejhektičtějším módním dění. Pro mě je důležité mít svůj vlastní klid, umím si představit, že budu jednou spokojená s tvorbou editoriálů pro naše časopisy, focením fototestů pro modelky a sem tam udělat pro radost nějaký vlastní projekt. Kdo ví, možná ještě skončím po etnologii s dokumentární fotkou. To, co mě v životě naplňuje se stále mění, proto nad tím radši ani tolik neuvažuji a nechávám vše volně plynout... A mám radost z toho, co právě je.

dvojita cara

Monika Bagalová: fotografie

klikáním na obrázky si prohlédněte galerii
© Monika Bagalová

dvojita cara

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál

  • Christian Hough hl

    Christian Hough: fotografie

    K práci i k umění třeba přistupovat kriticky, to jistě ví i britský fotograf Christian Hough. A a jak se vyjádřil, práce většinou opravdu není zábava, i když se člověk živí jako módní fotograf.

  • An Le: fotografie hl

    An Le: fotografie

    Mladý fotograf An Le se k focení dostal tak jako většina jeho kolegů - jako slepé kuře k zrnu. Původem z Vietnamu, ale momentálně žijící v New Yorku, nám ukazuje tak trochu odvrácenou stranu měsíce. Jeho snímky jsou dramatické, temné a provokativní.

  • Andrea Olivo: fotografie hl

    Andrea Olivo: fotografie

    Každý z Vás má, nebo v životě měl nějaký ten gauč. Většina z Vás na tom gauči už možná i někoho svlékla, nebo na něm minimálně byl svlékán. Každopádně to stále není ono, neboť - nyní pozor - tento člověk má gauč, na kterém se polonahé slečny snad množí.

  • Antonella Arismendi hl

    Antonella Arismendi: fotografie

    Mladá argentinská fotografka Antonella Arismendi, která vyrůstala v 80-tých letech s Barbie, Twin Peaks a duchem Pedra Roatu. Zeptali jsem se Antonelly na 3 otázky ohledně její tvorby.

  • Brad Ogbonna: fotografie hl

    Brad Ogbonna: fotografie

    Brad Ogbonna na své webové stránce tvrdí, že je milý chlapík. Toto je věc, která se mi nepodařila zjistit. Tedy ne v dostatečné míře, abych to mohla potvrdit. Každopádně špatný také není... a fotograf už vůbec ne.

  • christina smith 001 - middle

    Christina Smith - Londýnská módní fotografie

    Během let v Londýně získala její práce osobitý styl i uznání. V exkluzivním rozhovoru nám Christina prozradila spoustu zajímavých informací ze svého života.

  • Felix Krüger: fotografie hl

    Felix Krüger: fotografie

    Německý fotograf Felix Krüger prošel několika povoláními, než se rozhodl zakotvit u módní fotografie. Asi i pro něj platilo to, co platí pro všechny. Být ve správný čas na správném místě.

  • James Mountford: fotografie hl

    James Mountford: fotografie

    Spolupráce s ELLE, Vogue, Dazed & Confused, i-D, Playboy, s módními ikonami současnosti jako Agyness Deyn a Chloë Sevigny a mnoho dalšími nasvědčuje tomu, že máme co do činění se zkušeným fotografem.

  • Luc Braquet: fotografie hl

    Luc Braquet: fotografie

    Nejen móda se vrací, ale i technologie. Dokonce i v dnešním moderním, digitálním světě se najdou lidé, kteří stále věří v sílu klasického filmu. Mezi ně patří i Luc Braquet, mladý Francouz...