autor:

Nová éra značky Dior začíná - recenze Dior Couture 2012/2013

kategorie:
Móda
publikováno:
počet komentářů:
1
Nová éra značky Dior začíná - recenze Dior Couture 2012/2013

Nová éra značky Dior začíná - recenze Dior Couture 2012/2013 hl

sediva-cara

Tak jsme se dočkali. Raf Simons konečně v Paříži představil svoji novou kolekci pro módní dům Dior. Od dubna letošního roku, kdy bylo oznámeno, že Simons Dior převezme, si celá módní veřejnost kladla otázky, jakým směrem se bude stará značka nadále ubírat. Nyní je to jasné. Éra Gallianovy teatrálnosti je u konce, vítejme nový čas Simonsova "haute" minimalismu.

Kolekce čítá padesát pět modelů. Nejedná se pouze o velké róby, které jsou typickým symbolem couture řad, ale i kalhotové komplety a pláště. Barevnost není nijak výrazná, vzory se objevují pouze střídmě, ale zato jsou efektní. Kolekci ozvláštňuje zuřivá batika či malá kostka. Některé modely zdobí třpytky, které se odlišují od jinak rudimentární filosofie řady.

V některých oděvech je Simonsova osobnost vidět více, v jiných méně. Určitě se dá říci, že čerpal z tradičních diorovských prvků, jako je silueta přesýpacích hodin, fazony sak a kabátů či délky pod kolena. Pokud jste si také oblíbili Gallianovu Couture 2009, výrazně pracující se spodním prádlem, může vám ji teď připomenout členění některých Simonsových korzetů.

Ale někde se Simons nezapře. Jsou to hlavně kombinace kalhot s jednoduchými rovnými topy, rozšiřující se prosté šaty bez záševků i finálové blýskající se róby. Ve spojení upnutého průhledného trika a široké (přesně po diorovsku široké) sukně se zrcadlí Rafovy kolekce pro značku Jil Sander.

Je to právě volnost a absence jakéhokoli výraznějšího členění a švů, která je pro tuto kolekci tak typická. Ovšem i bez nich Simons oděvy dokáže tvarovat. Dvě odlišné estetiky a technologie se tak spojují v jednu, nevytvářejíce žádný konflikt, pouze dokonalou harmonii.

Navíc to nejsou jen šaty, na nichž můžeme pozorovat zásadní rozdíl mezi bývalým a nynějším Diorem. Samotné předvedení je jiné. Ve vlasech chybí kloboučky a mašle, účesy postrádají složité konstrukce a tváře nezdobí výrazný oční make-up. Boty jsou pouze různými variantami prostých lodiček na vysokém podpatku.

Simons dal zapomenout na Gayttena, který vedl francouzský módní dům po několik sezón. Jeho kolekce byly nejprve jen špatným plagiátem rozjetého Galliana, a poté už jen nevýbojným pokusem nějak to "doklepat", než se zvolí nový kreativní ředitel.

Nyní se ukázalo, že Raf Simons byl dobrou volbou. Proměnil Dior opět na značku, ke které budou vzhlížet všechny ženy na světě, která je bude lákat do světa vysokého luxusu, úspěšných, sebevědomých a bohatých. Nežijeme totiž v padesátých letech, aby nás okouzlil tehdejší New Look. Žijeme v nové době, která si žádá jednoduchost a vysokou kvalitu. A tady ji máme...

♦♦♦

sediva-cara

Dior Haute Couture podzim-zima 2012/2013

sediva-cara

sediva-cara

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


1 komentář

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál

TOPlist