autor:

Couture, den 3. - návraty a koláž

kategorie:
Fashion-Week
publikováno:
počet komentářů:
0
Couture, den 3. - návraty a koláž

 

Nabitý třetí den Haute couture maratonu se vrátil k náladě dnu prvního a zároveň přidal k tendencím koláž. Na molech se prostřídaly šaty báječné a zdobné s těmi, co zkouší a posouvají hranice. K tomu proběhla prezentace velkých módních domů Valentino, Maison Martin Margiela i návrhářů Jeana Paula Gaultiera a Elie Saaba, nezklamali ale ani méně proslavená jména.

 

Snová. Jedno slovo vystihující celou kolekci značky Valentino od Marii Grazii Chiuri a Piera Paola Piccioliho. V tomto případě se nejedná o “nesmyslný” surrealismus, smysl ta řada dává. V podstatě se řídí dle několika zásad - obsahuje modely tradiční couture, v jejichž zdobení je vidět práce švadlen, žije v ní přítomnost couture - v květech reálných i vyšívaných na krajkách, a je tam také budoucí couture - absolutně holý střih bez viditelných švů, který slouží pouze jako rám pro vystavovaný nejvybranější materiál.

 

004

 

Na tradiční formu se spoléhá i Elie Saab, jehož kolekci by tentokrát mohlo zakoupit divadlo pro představení nějaké varianty pohádky o ledové královně. Tolik z jeho modelů září a odráží světlo, že potom nositelka vypadá jako oblečená v křišťálu. Černá, bílá a červená barva se navíc hodí ke každému z pohádkových charakterů. Nicméně řada bez pochyb uplatnění najde - minimálně na hvězdných plesech...

 

006

 

Jarní linie Jeana Paula Gaultiera není tak troufalá, jak by se na první pohled mohlo zdát, a jak by ji někteří rádi viděli. Je tam prostá spojitost několika kultur. Indie, Turecko a typické prvky rómského odívání Gaultier kombinuje s Evropou.

 

002

 

Výsledek se rovná volánovým šatům s ležérní košilí, sukně přes kalhoty je vyvedena ve flitrech a šátek zahalující hlavu doplňuje róbu s odhaleným trupem. Gaultierovi se povedlo vlít do každého modelu celou škálu inspirace z různých kultur bez toho, aby konečný efekt působil disharmonicky.

Módní dům Maison Martin Margiela se může pyšnit už jen tím, jak s nikým nespolupracuje. Chce to odvahu nespadnout do kolotoče módního byznysu a přitom si zachovat takovou pozornost, že svět na dané kolekce a prezentace s napětím čeká.

 

005

 

Jedná se opět o koláž, ale zcela odlišnou, než je ta Gaultierova. Jedny šaty jsou doslova poskládané z průhledných pruhovaných obdélníků, další střídají organický potisk s bílými pruhy, na topu zakrývajícím prsa se peří komponované tak, že vypadá jako celý pták. Ale přes vrstvy a výrazné zdobení převládá pocit, že by se pošívané šaty i kalhoty vešly do malého psaníčka. Subtilnost jedněch modelů vynahradí jedině tři konečné objemné looky, sestávající se z jakýchsi "haute" konfet.

Mimo tuto velkou čtyřku se na pařížském mole samozřejmě objevili i další návrháři. Couture Didita Hediprasetya upoutá svoji prostotou a spojením sportu s róbou, Yiqing Yin potom motivem kostry, která je jak prostorově přítomná, tak znázorněná, vzhledem k inspiraci kinetickými skulpturami Nauma Gabo, pohybujícími se vlákny. Pohyb a členění na pramínky se zračí i v účesech.

 

001

 

Výstředními prostorovými kreacemi se prezentoval Jan Taminiau, jehož cílem je hledat nové možnosti a formy. Jeho jarní Haute couture není pozoruhodná jen svým zjevem, zajímavé je i sledovat, jak se Taminiau vyvíjí a s každou další sezónou předvádí kompaktnější a hodnotnější díla. Navíc je tato jeho rokokovo-secesní práce i přes divadelní vzhled posunem k větší nositelnosti. Od minulé sezóny Taminiau například výrazně snížil podpatky.

 

003

 

HAUTE COUTURE V PAŘÍŽI DEN 1.; DEN 2.

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál