autor:

Couture, den 2. - když molo ovládnou kostýmky

kategorie:
Fashion-Week
publikováno:
počet komentářů:
0
Couture, den 2. - když molo ovládnou kostýmky

 

Téměř bez dlouhých rób, s početní převahou kostýmků a kompletů. Tak by se dal charakterizovat druhý den pařížského Haute couture festivalu, v němž nejvíce vynikly značky Chanel, Armani Privé, Stephane Rolland a Bouchra Jarrar...

 

Karl Lagerfeld pekl Chanel couture S/S 2013 z jediného těsta. Po naaranžování jídelního stolu servíroval pocukrované bábovky, pokračoval dortíky s řádnou vrstvou polevy a hody završil přezdobenými dorty. V překladu - klasický tvíd, koktejlové šaty, večerní róby.

Recept na těsto se skládá z těchto ingrediencí: jsou to horor a drama, které ovlivnily líčení a účesy, a promítají se tak do celkového looku modelek, a jsou to přírodní čistota s romantikou, které se s prvními inspiračními zdroji prolínají díky totožnému stylingu, ačkoliv by samotné působily odlišně.

Snad je to tím, že se jedná o jarní kolekce, snad je to návratem květinové éry, možná jde i o nějakou tajnou smlouvu. Květy a přírodniny zahalily i další přehlídky během pařížského svátku Haute couture a Chanel nebyl výjimkou. Karl Lagerfeld je použil na krajkách, jako potisk i jako trojrozměrné aplikace, jejichž početnost vyústila do velkého objemu.

 

chanel

 

Tečkou za moučníkovými hody bylo vyjádření podpory Karla Lagerfelda lesbickým manželstvím, když na molo vstoupily dvě ženy ve svatebních šatech s malým chlapečkem. Ač to s kolekcí nesouvisí, jedná se o důležité sdělení srovnatelné s poselstvím, které s sebou přináší návrhářovy modely.

Kolekce Giorgio Armani Privé v sobě zase kloubí éru zlatého Hollywoodu, vlivy art deca a Asie. Zvonové kalhoty, potisk, který může někomu připadat už “moc Missoni”, a přitom všudypřítomný glamour satén, jenž povyšuje kolekci nad ty běžné. Asie a orient se promítají do šperků a "hůlek", které pomáhají zapínáním i slouží jako plnohodnotná ozdoba.

 

armanipriv

 

Jasně střižené a s nejdůkladnější přesností byly očividně šity modely Stephana Rollanda, jenž se ve svých třiceti letech stal nejmladším designérem couture potom, co začal pracovat pro značku Jean-Louis Scherrer. Jeho vize jarní kolekce je čistá a jasná, stejně jako černobílá barevnost, a ačkoliv Rolland využívá objemných prvků a střihových řešení, ve většině případů se nejedná o vrstvení, ale pouze o geometrické záhyby a stáčení materiálu.

 

rolland

 

Velký důraz je v Rollandově kolekci dán na spodek sukně, přičemž hlavní zvýraznění spočívá v oddělení od trupu průhledným materiálem, zpestření jim dodává vrstvení textilu. Fascinátor, označení, které se používá pro pokrývky hlavy, si dovolím užít i v případě volánů upozorňujících na oblast ramen, tedy konkrétně těch, které přímo nevychází ze základního střihu. Stephane Rolland nabízí velmi příjemnou alternativu pro milovníky současné módy, jeho komplikované prvky jsou zároveň vskutku elementární.

Vysokou krejčovinu do zimních oblastí přinesla Bouchra Jarrar. Nadpoloviční většina její jarní tvorby nemá nic společného s nablýskanými sukněmi viděnými předtím a už vůbec ne požadavky horkých měsíců na minimální tepelnou izolaci.

 

jarrar

 

Za záměrem vynaložit obrovské úsilí k ušití “obyčejných” pláštů a vlněných kostýmků s něčím mezi vestou a šálou může stát čirá radost z práce a touha po kvalitních postupech. Na druhou stranu, pokud si dobře prohlédnete neokázalou jarní kolekci RTW, může se ta couture zdát jako nástavba k nezabydlenému jednopatrovému domu.

 

SHRNUTÍ PRVNÍHO DNE PŘEHLÍDEK COUTURE

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál