autor:

Moschino

kategorie:
Módní značka
publikováno:
počet komentářů:
0
Moschino

moschino hl 1

sediva-cara

italská módní značka
vznik: 1983

fashion designer:
1983 - 1994 Franco Moschino, 1994 - součastnost Rosella Jardini

kolekce:
Moschino, Moschino Cheap and Chic, Love Moschino

Moschino založil roku 1983 Franco Moschino, italský návrhář. Po mnoha letech od založení se to zdá skoro jako slib, který si tehdy Franco dal, totiž že barvy, nápaditost a vtip budou hrát prim, zatímco upjaté kousky u této značky nenajdeme. Ať už to bylo jakkoli, "slib" byl dodržen. Modely této značky do puntíku splňují základní pravidlo módy jako celku - móda je hra.

sediva-cara

Moschino
(historie značky)

Příští rok oslaví italské Moschino své třicáté narozeniny. Jak se za necelých třicet let značka vypracovala mezi elitu a kdo za tím stojí?

Moschino založil roku 1983 Franco Moschino, italský návrhář. Po mnoha letech od založení se to zdá skoro jako slib, který si tehdy Franco dal, totiž že barvy, nápaditost a vtip budou hrát prim, zatímco upjaté kousky u této značky nenajdeme. Ať už to bylo jakkoli, "slib" byl dodržen. Modely této značky do puntíku splňují základní pravidlo módy jako celku - móda je hra. Ne nadarmo se Moschinovi přezdívalo "italský J.P.Gaultier", provokace byla jeho druhým jménem a sám svou osobností už vlastně napovídal, v jakém duchu se jeho návrhy budou odvíjet. Velmi ho ovlivnila díla Salvadora Dalího, jež je známý pro svou (jak jinak než) excentričnost. Zkoušel skloubit nemožné, kombinoval zdánlivě se nehodící materiály i barvy, avšak kritika přijala jeho návrhy vždy s pochvalným zamručením.

 

moschino hl 6

reklamní kampaň Moschino z roku 1992

Po Moschinově smrti v roce 1994 nastoupila na návrhářský trůn Rosella Jardini. Po dlouhá léta mu byla pravou i levou rukou a sdílela stejný pohled na svět módy, nebylo tedy pochyb, že jej zastoupí právě ona. Z původního jedináčka se stala menší rodina, značka se totiž rozrostla o Moschino Cheap&Chic, jež bylo (již podle názvu) o něco levnější, a Love Moschino, představující džínovou linii. Zatímco jiné módní domy zažívaly vzestupy a pády, Moschino se vždy drželo trochu stranou, užívající si svého stálého místečka na výsluní. Narozdíl například od značky Hermés, jehož Birkinku by si přála každá žena, Moschino nemá asi žádný vyloženě ikonický kousek. Ačkoli do širokého povědomí se rozhodně dostaly kožené pásky ozdobené zlatými písmeny, složenými do různých sloganů. Nebo třeba kožená kabela Love Moschino, bílá s velkým červeným srdcem - stala se tou pravou srdcovkou pro mnoho nakupujících.

 

moschino hl 2

Moschino jaro/léto 2008

moschino hl 5

židle Mademoiselle Moschino by Kartell

Kouzlu Moschina propadlo mnoho známých tváří a celebrit. Kylie Minogue si nechala na své turné Showgirl - The greatest hits tour v roce 2005 ušít kostýmy právě u této značky a Madonna ji v roce 2008 následovala na své Sticky&Sweet Tour. Mezi stálé zákaznice patří Beyoncé, Dita von Teese nebo Zooey Deschanel. Zaměříme-li se na poslední kolekci FW 2012, která byla k vidění na milánském fashion weeku, dostaneme se na divoký Západ mezi ctihodné matadory se vším, co k nim patří - jako bychom se ocitli uprostřed natáčení filmu o tajemném Zorrovi, ovšem v ženské verzi. Velké klobouky posazené hluboko do čela, military saka v elegantním provedení a colour block upnuté kalhoty. Na mole jsou viděny především odstíny modré (hlavně navy), červená, bílá a černá. Jako protipól je postaven model elegantní ženy s francouzským šarmem, hravé a šik. Šaty inspirované šedesátými léty v sytých barvách, elegantní kabátky, které prosvítí každý podzimní den - jasná sázka na jistotu. Vtipným detailem je velká ozdobná stuha do vlasů. Dalšími doplňky jsou mohutné zlaté náušnice a lakované barevné kabelky. Moschino tedy nastavilo nový pohled na military styl a posunulo ho na úplně novou, neokoukanou rovinu.

 

moschino hl 3

Alessandra Ambrosio for Moschino podzim 2010

moschino hl 4

Parfémy Moschino

Kromě oblečení má rodina Moschino na svědomí i vůně, deset dámských a čtyři pánské. Lákají už jen svými vyvedenými flakonky, o čemž se můžete ujistit v kterékoli parfumerii (pokud jste tak již neudělali). Moschinu se zkrátka daří. Jeho zakladatel kdysi prohlásil, že dobrý vkus neexistuje. Jistě, vkus je čistě subjektivní záležitost, ale Moschino ukazuje práci, kterou shodně a s nadšením přijímá většina módního světa. A to není náhoda. Ta většina se možná shoduje i v poselství, které Moschino vysílá do světa. JE ČAS SI HRÁT!

sediva-cara

 

worn wiki

 

Tagy: moschino

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál