autor:

Prada

kategorie:
Módní značka
publikováno:
počet komentářů:
0
Prada

designéři vedoucí značku Prada

Miuccia Prada: jaro 1988 - současnost

sediva-cara

sídlo společnosti Prada

Via Antonio Fogazzaro, 28
Milano, Itálie 20135

sediva-cara

nové kolekce Prada představovány na:

Milan fashion week, RTW, Menswear a Resort

predel

Prada

(historie značky)

Jméno značky symbolizuje styl a luxus, originální kabelky a úžasné boty. Značka Prada s téměř stoletou historií je známá na celém světě díky svým jednoduchým a elegantním modelům.

prada book 001

1913

Mario Prada založil svůj salón v roce 1913. Navrhoval a prodával kabelky, boty a kufry ve dvou buticích v Miláně, ale jeho klientela pocházela z celé Evropy a Spojených států. V době rozmachu letecké dopravy se ukázalo, že typický kufr Prada, vyrobený z těžké hroší kůže, je pro létání nevhodný, a salón se pak přeorientoval na výrobu luxusních kožených doplňků a nepromokavých kabelek.

 

miuccia prada 001

 

1978

V roce 1978 převzala společnost Pradova vnučka Miuccia Prada. Miuccia dříve pracovala jako mim a také měla doktorát z politologie. Ač ji k tomu její kvalifikace nepředurčovaly, měla neskutečný cit pro módu. Značka Prada se tou dobou stále věnovala především koženému zboží a potýkala se s určitými finančními problémy. Miuccia vzala chod věcí do vlastních rukou a nasměrovala salón směrem k haute couture. 
 Ve stejné době se provdala za Patricia Bertelliho, který se stal business manažerem a Miuccia se tak mohla soustředit na zdokonalování nové tváře Prada.

ram-horni

prada 001

rám dolní

Úspěch se sice nedostavil hned. Značka si kvůli finančním potížím nemohla dovolit nákladnou reklamní kampaň, ale pomalu se začínala prosazovat. Ze začátku neměla Prada ani vlastní obchody. Až v roce 1983 byl otevřen druhý butik v Miláně. Rok poté již Prada zahájila tažení Evropou a otevírala své butiky v luxusních čtvrtích ve Florencii, Paříži a Madridu. Expandovala i do zámoří a jeden butik otevřela v New Yorku. Ve stejném roce také značka představila kolekci obuvi.

1985

V roce 1985 Miuccia navrhla novou kabelku Prada – jednoduchou, hladkou, z černého nylonu. Kabelka se stala senzací takřka přes noc. Byla praktická, pevná a zároveň módní a stylová. 

V 80. letech vytvářely ostatní značky výrazně vyzývavé modely. Populární byly zdobené lesklé pestrobarevné krátké šaty s velkým výstřihem.

1989

Prada zaujala jinou strategii a v roce 1989 zaútočila na přehlídkových molech kolekcí elegantní a jednoduché konfekce, která se vyznačovala čistými liniemi, kvalitními materiály a tlumenými barvami. Módní svět tuto kolekci ocenil a popularita Prady stoupala ke hvězdám.

 

prada 1989 001

 

V 90. letech byla Prada vůdčí silou ve světě módy. Oblečení a doplňky byly elegantní, rafinované a vyznačovaly se vysokou kvalitou. Prvotřídní látky, jednoduchý styl, použití černé, hnědé, šedé, zelené a krémové se pro Pradu staly příznačnými. Oblečení působilo sebevědomě a sexy, aniž by odhalovalo příliš mnoho. Mezi nové doplňky patřily úzké kožené pásky, elegantní boty na podpatcích a samozřejmě již klasická kabelka.

Kabelky Prada

Kabelky Prada 001

Kabelky Prada 002

Kabelky Prada 003

Kabelky Prada 004

1992

V roce 1992 se Miuccia zaměřila i na mladší zákazníky s cenově dostupnější řadou Miu Miu. Na této řadě byla stále vidět její příslušnost k Pradě díky její jednoduchosti a klasickému vzhledu, ale odlišovaly ji splývavé linie a zemité barvy a potisky. Krátce poté vznikla podznačka Prada Sport, kterou následovala řada pánského oblečení a řada spodního prádla. 
 V roce 1993 Prada získala cenu Rady amerických módních návrhářů za své doplňky. Styl Prady prošel během let evolucí, za kterou vděčí hlavně Miuccie. Miuccia se nebála experimentovat, ale přes všechny experimenty kvalita konečného produktu nikdy nezakolísala. Wall Street Journal zařadil Miucciu Pradu, která ze skomírajícího obchodu svého dědečka vytvořila celosvětově uznávanou módní značku, mezi 30 nejmocnějších žen v Evropě. Trojúhelníkové logo Prady se stalo symbolem vysokého postavení po celé Evropě a USA.

Prada lookbook 2009

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál