autor:

Gucci

kategorie:
Módní značka
publikováno:
počet komentářů:
0
Gucci

Guccio Gucci se narodil v roce 1881 ve Florencii. V mládí navštívil Paříž a Londýn, kde ho oslnila kosmopolitní kultura a získal smysl pro rafinovanost a estetiku. Po návratu do Itálie otevřel v roce 1921 ve Florencii svůj první obchod s koženým zbožím.

obchod gucci 001

Pracovali pro něj jen ti nejlepší řemeslníci a Gucci si tak rychle získal dobré jméno. V roce 1938 otevřel Gucci další obchod v Římě.

1947

Gucciho modely byly postupně originálnější a svébytnější. V roce 1947 představil Gucci kabelku s bambusovým držadlem, která je dosud jedním z nejprodávanějších artiklů značky. V 50. letech Gucci uvedl své nezaměnitelné semišové mokasíny s kovovou přezkou.

kabelka gucci 001

1953

Guccio Gucci zemřel v roce 1953 a vedení společnosti se ujal jeho syn Aldo. Rozšířil působení společnosti do Londýna, Paříže a New Yorku. Koncem 60. let dorazila společnost až na Dálný Východ – do Hongkongu a Tokia. Touž dobou také značka uvedla své slavné logo GG, hedvábnou šálku s květinovým vzorem (s oblibou ji nosila herečka Grace Kelly) a kabelku přes rameno Jackie (tu proslavila Jackie Kennedy).

gucci 001

Na konci 70. letech se značka Gucci kvůli rodinným neshodám a špatným obchodnickým rozhodnutím ocitla na kraji bankrotu. Tou dobou se na vedení společnosti podíleli rovnocenně Gucciho synové Aldo a Rodolfo, ačkoli Aldo měl pocit, že Rodolfo je menším přínosem společnosti než on sám a jeho synové.

1979

V roce 1979 Aldo uvedl kolekci doplňků Gucci Accessories Collection (GAC), která měla podpořit prodej v sektoru parfémů, jenž měli na starosti jeho synové. GAC tvořily především menší doplňky jako kosmetické taštičky, pera a zapalovače, které byly podstatně cenově dostupnější než ostatní zboží společnosti.

gucci 001

gucci 002

gucci 003

GAC byla ve světě dobře přijata, ale výhledově se pro společnost ukázala jako cesta do záhuby. Rozšířila se po celém světě a v prodeji předčila ostatní výrobky značky. Značka tím ztratila punc exkluzivity.

gucci 001

Vše se začalo obracet k lepšímu po Rodolfově smrti. Rodolfo odkázal svůj podíl ve firmě synu Mauriziovi, který se spojil s Aldovým synem Paolem. Zbytek rodiny ze společnosti odstoupil. Maurizio se tak nemusel soustředit na rodinné spory a místo toho svůj talent věnoval dalšímu rozkvětu značky. 

Maurizio získal pro značku návrhářku Dawn Mello jako uměleckou ředitelku, dalšími členy kreativního týmu se stali návrháři, kteří pracovávali pro Geoffreyho Beena a Calvina Kleina a poslední posilou byl mladý návrhář Tom Ford. 

Začátkem 90. let prošla značka velkými finančními těžkostmi, když omezovala výrobu a prodej GAC (jen prodejem GAC v USA získávala společnost každý rok 110 milionů dolarů). Maurizio Gucci po čase uznal, že není vhodným manažerem a ze společnosti odešel. Necelý rok poté jej následovala i Dawn Mello a uměleckým ředitelem se stal Tom Ford. Chtěl udat image společnosti nový směr. Dohlížel na chod všech sektorů společnosti – výrobu oděvů, doplňků i parfémů. Jeho cílem bylo nechat z původní tvorby Gucci to, co bylo nejkrásnější a zmodernizovat to. Díky němu začala značka Gucci opět prosperovat.

gucci 001

webová stránka: www.gucci.com

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál