autor:

Armani

kategorie:
Módní značka
publikováno:
počet komentářů:
0
Armani

Giorgio Armani S.P.A. je mezinárodní italský módní dům, který navrhuje, vyrábí, distribuuje a prodává haute couture, konfekci, kožené zboží, boty, hodinky, šperky, doplňky, brýle, kosmetiku a bytové doplňky. Značka zahrnuje další úzce specializované podznačky - Giorgio Armani, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, AX | Armani Exchange, Armani Junior a Armani/Casa. Jméno Armani se stalo synonymem pro luxusní módu na celém světě a je považováno za jedno z nejprestižnějších jmen v módním průmyslu.

 

armani hotel milano 001

 

Další z aktivit Armani je síť luxusních hotelů v několika velkých městech, jako je Milán, Paříž, New York, Londýn, Tokio, Šanghaj a Dubai. Společnost také provozuje síť kaváren po celém světě a patří jí i bar, restaurace a noční klub.

Historie značky Armani

Giorgio Armani se narodil v chudé rodině žijící v Piacenze poblíž Milána v roce 1934. Záhy v sobě pocítil lásku k divadlu a kinu. V Miláně studoval lékařství, ale v roce 1957 musel studium opustit kvůli povinné vojenské službě a po návratu z vojny začal pracovat v největším milánském obchodním domě La Rinascente. Zpočátku jako aranžér výloh, posléze jako nákupčí pánské módy. Nakupoval a předváděl kvalitní zboží z Indie, Japonska a USA.

giorgio armani 001

Díky Armanimu poznal průměrný italský zákazník cizí módu a kulturu. 
V roce 1964 začal pracovat v módním domě u Nina Cerrutiho a vytvořil pro něj kolekci pánského oblečení Hitman. Současně příležitostně tvořil také pro módní domy Ungaro a Zegna.

1970

V roce 1970 se Armani osamostatnil a stal se módním návrhářem a stylistou na volné noze. Brzy si ve světě módy vytvořil dobré jméno. V letech 1973-74 předváděl na prestižní přehlídce Sala Bianca ve Florencii pánské bundy ve stylu bomber, které přistupovaly ke kůži jako ke všednímu materiálu. Bundy měly obrovský úspěch. Slabost pro neobvyklé užívání materiálu a nezvyklé kombinace se staly jedním z poznávacích rysů Armaniho tvorby.

1975

V roce 1975 založil Armani se svým partnerem Sergiem Galeottim vlastní společnost, Giorgio Armani S.p.A. a zároveň i značku Armani. V červnu zahájil Armani revoluci v módě svým sportovním sakem bez vycpávek v tlumených neutrálních šedých a béžových barvách. Armaniho výtvor byl na míle vzdálený tuhým vycpaným sakům, ve kterých se muži škrtili v 60. letech.

armani 001

O několik měsíců později zahájil i výrobu dámských sak, což, jak přiznal, byly ze začátku jen pánská saka v menších velikostech. Armani sám prohlásil, že do módy zavedl jemnost pro muže a sílu pro ženy. Zařadil se tak po bok Paula Poireta a Coco Chanel, kteří také prosazovali emancipaci v dámské módě. V 80. letech se sako Armani stalo symbolem ekonomického boomu. Zlomovým okamžikem v Armaniho obchodní kariéře přišel s filmem Americký gigolo. Richard Gere v něm zazářil v hlavní roli oblečen do Armaniho saka. O dva roky později se Armani objevil na titulní stránce časopisu Time jako první návrhář po Diorovi.

1983

V roce 1983 byl Armani první návrhář, který si v Hollywoodu založil kancelář, aby tady oblékal celebrity. Armani navrhoval i kostýmy pro divadlo, operu a balet. Dnes Armani odívá i italské a anglické fotbalové týmy a letušky společnosti Alitalia.

Armani linie a podznačky

predel

Armani Eric Read

Armani Eric Read – kolekce kvalitního teplého oblečení pro náročné gentlemany. Kolekce je vhodná pro venkovní aktivity za chladného počasí, patří pod ní ale i přikrývky a k nim ladící papuče, které udržují nohy a kolena gentlemana ve výslužbě v teple. Řada je určena pro pány starší generace.

Giorgio Armani

Giorgio Armani – luxusní značka specializující se na dámskou a pánskou konfekci, doplňky, brýle, kosmetiku a parfémy. Je to jedna z nejdražších značek oblečení na světě a je k dostání pouze ve vybraných obchodech.

giorgio armani 001

Armani Collezioni

Armani Collezioni (dříve Giorgio Armani Le Collezioni)- tato řada je dražší než Armani Exchange, Armani Jeans a Emporio Armani, ale levnější než konfekční řada Giorgio Armani a řada haute couture Armani Privé. K dostání je ve specializovaných buticích a ve vybraných luxusních obchodních domech (např. Bloomingdale’s, Harrods nebo Saks Fifth Avenue).

Emporio Armani

Emporio Armani – luxusní značka konfekce a doplňků určená dvacátníkům a třicátníkům. Emporio Armani je k dostání ve 13 obchodech v USA a ve 140 ve zbytku světa a také na webových stránkách společnosti. V lednu 2010 se tvářemi značky stali fotbalista Cristiano Ronaldo a hollywoodská herečka Megan Fox.

Armani Jeans

Armani Jeans – řada vznikla v roce 1981 a specializuje se na denim. K dostání je především v obchodních domech, ale i ve specializovaných buticích Armani Jeans. Některé výrobky této řady je možné zakoupit v obchodech Emporio Armani (a v Asii naopak seženete Emporio Armani v obchodech Armani Jeans). Co se týká desénových prvků, oblečení této řady se nevyznačuje Armaniho jednoduchostí a i loga na oblečení jsou často ve větším provedení než u jiných řad. Setkáme se i s pestřejšími barvami než u dražších řad nebo u Armani Exchange, které se vyznačují jednobarevnými schématy a upřednostňují střih a materiál před barvou. Megan Fox pro Emporio Armani Underwear a Armani Jeans

Armani Exchange

Armani Exchange – tato řada byla zahájena v roce 1991 v USA a jde o jednu z vůdčích módních značek vůbec. Značka se zaměřuje na mladé lidi a je známá i díky svým provokativním reklamním kampaním. Pod značku spadá oblečení, doplňky, brýle, hodinky, šperky i hudba. Je inspirována městskou elegancí a dance music. Je považována za jednu z dostupnějších řad Armani (většina zboží stojí okolo 100 dolarů). K dostání je ve 178 exkluzivních obchodech po celém světě a na internetu.

 

armani-exchange 001

 

Armani Junior

Armani Junior – dětská konfekce. K dostání v 15 buticích na celém světě a ve vybraných obchodních domech.

 

armanijunior 001

 

Armani/Casa

Armani/Casa – je drahá řada nábytku, lamp, bytové galanterie, příborů a nádobí. K dostání je ve 40 značkových obchodech a vybraných obchodních domech. Armani/Casa Milan Store


armanicasa 001

Armani Privé

Armani Privé – drahá řada haute couture, k dostání je pouze v luxusních obchodních domech (např. Harrods)

Armani Cosmetics

Armani Cosmetics – řada kosmetiky, potřeb pro péči o pleť, parfémů a kolínských. Vyrábí je speciální divize L’Oreál, s níž Armani dlouhodobě spolupracuje. Je k dostání v mnoha obchodních domech po celém světě.

 

armanicosmetics 001

 

Armani se neomezuje jen na módu a krásu. Patří mu i kavárny a restaurace, knihkupectví (Armani Libri), květinářství (Armani Fiori) a produkuje i vlastní cukrovinky (Armani Dolci). Pod značkou Armani vyšla i 4 hudební alba Emporio Armani, na nichž pracoval italský mistr zvuku Matteo Ceccarini.

Cristiano Ronaldo Armani Jeans

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál