autor:

American Apparel

kategorie:
Módní značka
publikováno:
počet komentářů:
0
American Apparel

zakladatel American Apparel: Dov Charney 1998
sídlo společnosti American Apparel:

747 Warehouse St.
Los Angeles, CA 90021
Kalifornie
Spojené Státy Americké

produkce American Apparel:
kompletní produkce oblečení, trička, košile, spodní prádlo, legíny, tílka, vintage oblečení, šaty, kalhoty, jeansy, laky na nehty, lůžkoviny a doplňky pro muže, ženy, děti, děti a psy

 

American Apparel (historie značky)

American Apparel je největším výrobcem oblečení v USA. Značka v sobě zahrnuje výrobu, velkoobchod, maloobchod a zároveň je soběstačná i co se týče designu, reklamy a marketingu. American Apparel je nejvíc znám díky svému bavlněnému zboží – tričkům a spodnímu prádlu – ale v posledních letech rozšířil svůj sortiment i na legíny, trikoty, košilky, vintage oblečení, kalhoty, džínové zboží, ložní prádlo a doplňky pro muže, ženy, děti, miminka a psy. Značku založil v roce 1989 Kanaďan Dov Charney, kterému učarovala americká kultura. Když Charney studoval prvním ročníkem na Tufts University, firma přijala jméno American Apparel a začala experimentovat s potiskem.

1997

V roce 1997 se firma přestěhovala z Jižní Karolíny do Los Angeles. Charney začal spolupracovat se Samem Limem, který měl v Los Angeles obchod s 50 zaměstnanci. Později se stali obchodními partnery.

2000

V roce 2000 se American Apparel přesunul do svých stávajících prostor v centru L.A., kde i nadále pokračoval především s velkoobchodem (prodej čistých triček výrobcům uniforem a módním značkám nebo textilním tiskařům).

american apparel 001

 

American Apparel si navrhuje, vytváří i tiskne svou vlastní reklamu. Jejich reklamní kampaně jsou prokovativní a kontroverzní, což je především zásluha Dova Charneyho. Obecně jsou tyto kampaně považovány za jedny z nejlepších v branži. Byly sice kritizovány pro svůj sexuální podtext, ale zároveň oceňovány, že jsou upřímné a neretušují. Často zobrazují lidi i s jejich vadami a nedokonalostmi a jsou doplněny krátkým osobním popisem. Modelky a modely pro kampaň hledá Charney se svými kolegy na ulicích nebo v obchodech společnosti, jiní jsou vybráni na základě fotek, které posílají přímo na stránky společnosti. Navzdory tomuto si zákazníci všimli nesrovnalosti v číslování velikostí oděvů, neboť si musejí kupovat větší čísla než obvykle.

Někteří kritici označili modely a modelky American Apparelu termíny jako „kokainová elegance“ nebo „dítě před pubertou“. 

Charneymu se podařilo udělat úspěch i s kampaní, ve které zdůrazňoval, že se dobře chová ke svým zaměstnancům a že pro něj pracují Američani. Společnost se zapojila i do politiky se svými výroky, že současné americké imigrační zákony připomínají apartheid. V zájmu reputace společnosti v Evropě prohlásil poradce o American Apparelu, že „prodává americký sen“.

 

american apparel 001

American Apparel koncentruje většinu své výroby na jednom místě, v Los Angeleské centrále.

American Apparel koncentruje většinu své výroby na jednom místě. Fakt, že nevyužívá outsourcing, podle Charneyho přispívá k vyšší kvalitě práce jeho zaměstnanců a jejich loajalitě. Nápis na střeše továrny v Los Angeles hlásá: American Apparel je průmyslovou revolucí. 


Charney prohlásil, že American Apparel najímá své kreativce na základě jejich smyslu pro kulturu a pro módu, nikoli jejich životopisu. Na druhou stranu je však společnost podezírána, že se příliš zaměřuje na osobní styl a vzhled při najímání zaměstnanců do obchodů. Podle Charneyho nekonvenční podnikové kultuře vděčí firma za svou tvořivost a růst. Dodal, že společnost je otevřená ohledně sexuality, protože „mladí lidé mají rádi upřímnost“.

Americká značka American Apparel vyrábí oblečení použitelné každý den k jakékoliv příležitosti. Od 5. dubna 2011 se objevila v jejich sortimentu nová džínová linie oblečení, která tak reaguje na potřebu lidí nosit tento typ oblečení. Na vytváření řady American Apparel Jeans spolupracoval denimový guru Georges Atlan, který má také na svědomí například Guess Jeans by Marciano, nebo kultovní džíny Levi's.

Oblečení American Apparel

Reklamní kampaně American Apparel jsou prokovativní a kontroverzní (více v galerii obrázků)

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál