autor:

i-D magazine

kategorie:
Módní pojem
publikováno:
počet komentářů:
0
i-D magazine

i-D magazine hlavní

sediva-cara

fashion-lifestyle magazine

sediva-cara

Vznik i-D: 1980 Terry Jones, Londýn, Velká Británie

dvojita cara

Chcete aby na Vás mrkala většina populárních žen pohybujících se ve vodách světového showbusinessu? Založte si časopis. Myslíte si, že to nepomůže? Tak to se šeredně mýlíte ...

S touto myšlenkou nejspíš začínal i Terry Jones, zakladatel britského i-D magazínu. Za více než 30 let se mu podařilo to, že na nás z obálek i-D mrkala Madonna, Naomi Campbell, Kate Moss, Agyness Deyn, Lady GaGa, Tom Ford, Rihanna, Chloë Sevigny, Björk a mnoho dalších. Na velkém množství coverů i-D magazínu je použitý právě tento mrkající motiv, ba dalo by se říct že je pro tento časopis již legendární. I když ne z každé obálky na Vás někdo mrká, jedno oko bývá vždy buď zavřené, nebo skryté za dlaní, nebo za nějakým předmětem. Kromě prvních 4 čísel se tvůrcům i-Dčka podařilo tohoto konceptu držet do dnes. Bývalý art director magazínu Vogue, Terry Jones, založil i-D Magazine začátkem 80-tých let. Tehdy ještě fanzine, který se věnoval londýnskému punkové street style-u. Snaha přinést do světa módy něco nového, být inspirací a více obrazem doby platí dodnes.

ram-horni
Všechno to začalo jako jednoduché pozorování street style fashion
a z toho se vyvinul dnešní rukopis časopisu.

rám dolní

První vydaná čísla byla vytvářena v duchu DIY (Do it yourself), psané na stroji a obálka obsahovala pouze logo. Brzy se však coverů zmocnily portréty. První "mrkací" byla s princezna Diana. Upravené svatební press foto odstartovalo koncept stejný pro všechny následující čísla. Začátek 80-tých let je pokládán za jedno z nejkreativnějších období i-D magazínu. Množství barev a výrazný design zachycovaly vzrušující dobu, která právě v Londýně panovala. V 90-tých letech to byla záplava britpopu, který panoval v Londýně společně se supermodelkami. Jejich stále větší popularita upozornila média na svět high fashion. Množství celebrit, které se objevily na obálce i-D se skutečnými hvězdami stali až později. Sám Terry Jones tvrdí, že jeho snahou je vytvářet celebrity předtím než se celebritami opravdu stanou.


i-d magazine 1
Na fotografii ukázka z obsahu prvního čísla.



i-D magazín je známý i díky spojování dokumentární a módní fotografie, tzv.. "Straight-Up", stylu který dnes můžeme vidět u většiny fotografů, věnujícím se street style fotografiím. Pro i-D magazín pracovalo i množství dnes již profesionálních fotografů jako například Nick Knight, Chris Dowling, Wolfgang Tillmans, Juergen Teller, Terry Richardson a Ellen ven Unwerth, většina z nich dokonce tímto počinem odstartovala svou kariéru. 30 let i-D zachycuje i kniha od vydavatelství Tashen, kde najdete covery od roku 1980 do roku 2010. Terry Jones také spolupracoval na publikacích Fashion Now a Fashion Now 2, které vyšly také u tohoto vydavatelství. I když i-D je na scéně dlouhé 3 dekády, stále má čím překvapit a inspirovat. Tak jako nás dennodenně překvapuje a inspiruje život.

sediva-cara

Editoři i-D od počátku do současnosti:

Terry Jones 1980-současnost
Dylan Jones 1986-1988
Caryn Franklin 1986-1988
Alix Sharkey 1988-1989
John Godfrey 1988-1990
Matthew Collin 1991-1994
Avril Mair 1994-2005
Glenn Waldron 2005-2006
Ben Reardon 2006-2010
Holly Shackleton 2010-současnost

sediva-cara

Obálky časopisu

(klikáním na obrázky si prohlédněte galerii)

dvojita cara

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál

  • Anonym magazine hl

    Anonym magazine

    Z jiného úhlu se na svět umění chce dívat i Anonym Magazine. Jeho snahou je objevovat nové skutečnosti a souvislosti a hlavní motivací autorů je nutkání udělat to všechno jinak.

  • elle 001 - middle

    Elle

    Elle je celosvětově prodávaný časopis, který se zaměřuje na dámskou módu, krásu, zdraví a zábavu. Zároveň Elle je i jedním z nejvýznamnějších módních časopisů.

  • nude paper magazine 001 - middle

    Nahota + umění = Nude Paper Magazine

    S rostoucím zájmem o sexy-fashion-porno-chic časopisy vám představujeme německý časopis pro nadšence nahoty a umění.

  • Piston Magazine 001 - middle

    Piston Magazine

    Berlínský progresivní magazín ukázal svojí tvář a za 6 Euro může být váš. Pro všechny milovníky netradičních tištěných médíí!

  • Sny o NY: The New Yorker h

    Sny o New Yorku: The New Yorker

    Kultura New Yorku je velmi bohatá a vznikla o ní nejedna příručka. Můžete si zakoupit širokou škálu různých letáčků a brožurek, které vám v kostce představí všechna všechna nej New Yorku a vychovají z vás instantního obyvatele Velkého jablka.

  • vogue 001 - middle

    Vogue

    Časopis Vogue je „nejvlivnější módní časopis na světě“. V současné době Vogue vychází v 18 zemích. Proslavil se díky svému vhledu do vysoké módy a vysoké společnosti, zároveň ale publikuje i články o umění, kultuře a politice.