autor:

Marketingová strategie jménem SEX

kategorie:
Sex&Love
publikováno:
počet komentářů:
0
Marketingová strategie jménem SEX

Život je boj - o vlastní existenci, úspěch, štěstí a zachování rodové linie. Evoluce změnila nejen to, jak vypadáme a přizpůsobila nás neustále se transformujícím životním podmínkám, ale přispěla k i zásadní změně v chápání sexu. Sex jako prostředek uchování lidského druhu, donedávna jediný. V určité chvíli to však přestalo být tak jednoznačné. Z činnosti, která má přinášet potěšení a udržovat demografickou křivku, se stala nejjednodušší cesta, jak vydělat.

 

Už začátkem 19. století lidé věděli, že reklama je důležitá a chápali,
že díky sexy obsahu se přikutálejí groše o dost rychleji.

 

Netvařme se však, že jde o nějaké novum. Už začátkem 19. století lidé věděli, jak je reklama důležitá a chápali, že díky sexy obsahu (i když v dnešní době se nám může zdát spíše směšně- naivní) se přikutálejí groše o dost rychleji. Kdy však nastala ta změna, díky níž stojí vůbec za to, abychom se tímto tématem zabývali? Největší změna asi nastala ve společnosti, stále omílaná sexuální revoluce nepřinesla s sebou jen Sodomu Gomoru, pro kterou Ježíš určitě netrpěl na kříži, ale i osvětu a vyvrátila několik (ne málo) polopravd. Druhá změna nastala v našich hlavách. Zvýšená tolerance čehokoliv se sexuálním obsahem, u každého v jiné míře, napříč společností, je známkou dnešní doby. To, co je pro nás dnes prudérnost, byla ještě před lety známka až příliš uvolněných mravů. Většina společností už přišla na to, že sex prodává, a proto jsme svědky toho, že intimní sféry našeho života, které měly zůstat zamčené za dveřmi našeho bytu, se na nás dívají z televize, časopisů, billboardů a nepřeberného množství webových stránek. 


Ale proč vůbec reagujeme na reklamy se sexuálním obsahem? Jakákoliv marketingová strategie je stále jen strategií. Teoretický odhad toho, jak se zákazník v dané chvíli bude v závislosti k produktu chovat. Jako každá teorie - může vyjít, ale nemusí. Člověk je tvor nepředvídatelný. Analýzy a data nám mohou nabídnout kvantum relevantních informací o tom, kde se náš potencionální zákazník nachází, jak vypadá, jaké jsou jeho zvyky, ale nic z toho nám nezaručí to, že v konečném důsledku to bude ten zákazník, který si náš produkt koupí. Naneštěstí pro trhy a strategie - rozhodování o tom, co si koupíme, je méně než racionální. Jakékoliv chování v předepsaných kolejích více či méně nepřichází v úvahu. To, co nás žene do spárů nákupních šílenství, jsou emoce a ne ratio.

 

Marketingová strategie jménem SEX aaa

reklama z roku 1921: spoře oděná žena propůjčuje tolik potřebný "sex appeal"

Strategie jsou však na to, aby alespoň čas od času zabíraly. Jedna z nejjednodušších je dát sexuální podtext, nebo sexuální náboj produktu, který se snažíme prodat. Nemusí to však být jen věc, která je se sexuální sférou přímo spojena - jakýkoli výrobek může získat nádech něčeho sexy. Sex vkládá do produktu důležitý kapitál, a tím je atraktivita. Ta může být zhmotněná nejen v tom, že nám daný produkt připadá o něco více přitažlivý, ale i my sami si budeme po zakoupení tohoto výrobku připadat alespoň tak vzrušující a zajímaví jako reklama, která nás k tomuto kroku přivedla. A celý tento placebo efekt bude mít za následek, to že budeme šťastní. Neboť nadnárodní společnosti a molochy nám přece prodávají pouze instantní štěstí rozředěné dokonalým sexem. Mise je však splněna - upoutat naši pozornost a "donutit" nás vyměnit svůj kapitál za právě prodávaný výrobek.

Ne vždy však stačí, že sexuální obsah upoutá naši pozornost a nasměruje nás směrem ke koupi. Někdy je více než žádoucí, abychom se zaměřovali na určité produkty zařazené do kategorie těch, které jsou pro nás ekvivalentem sexuálního náboje. Příkladů je neskutečné množství, za všechny mluví například reklamní kampaně AXE, nebo Wonderbra. To, co se však ukáže až časem, je loajalita zákazníků a ta je pro vytváření kladných hospodářských výsledků potřebná jako sůl.

Možná ne až tak překvapivě přinesla přemíra sexu v médiích i určité pozitiva. Některé reklamní kampaně v sobě nezapřou určitý edukativní charakter: množství sexuální osvěty v televizi spojena s notorickým nedostatkem času na výchovu svých ratolestí usnadnila svým způsobem práci nemalému množství rodičů. O sexuální osvětu se postarají reklamy na Durex a tatínky zakázaný pornokanál.

 

Čtěte také:

 

Svatební šaty a nahota

 

Reklamní spot, který byl označen za nejvíc sexy reklamu na světě

 

Móda a nahota

 

 

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál