autor:

Nový diktát z pánům zasvěceného Londýna

kategorie:
Editors' View
publikováno:
počet komentářů:
4
Nový diktát z pánům zasvěceného Londýna

Budoucnost pánské módy je v šílených materiálech, zženštilých střizích a extrémních doplňcích. Přítomnost se otáčí kolem čerpání z historie, barevných i textilních bloků a zajímavých struktur. Vize toho, co přijde, i aktuálnost dnešních trendů se prostřídaly na pánském fashion "weeku" v Londýně, mladé akci, která oficiálně začala v neděli a nachystala následný třídenní blok přehlídek.

O pánské módě můžeme vést diskuze hodiny. Existuje určité procento mužů, které je schopné obléci cokoli, a které čerpá inspiraci z neskutečných show, nad nimiž konzervativní většina jen kroutí hlavou.

A potom tu máme onu většinu, která zajde do obchodu, vybere si první věc lahodící oku a sedící velikostí. Mnoho mužů sice tento fakt ani netuší, ale je to tak - to, co si kupují v konfekčních obchodech, vychází z "normálnějších" kreací procházejících se každou sezónu po světových molech. Posun trendů bývá sice zpožděný, ale pravidlem to není.

I proto jsme chtěli propátrat fotogalerie všech pánských kolekcí z Londýna. Zamysleli jsme se nad tím, co může představovat další trend, a neodpustili jsme si malé rýpnutí do, s nadsázkou řečeno, vtipu učtitých návrhářů.

- - -

Začněme třeba u obleků. Těch bylo mezi všemožnými modely celkem dost. U Hardi Amies, značky, jež se pyšní svoji historií a britskou tradiční krejčovinou, převládala klasika v kostce - některé trojdílné obleky k sobě dostaly i kabáty ve stejném či tematicky podobném provedení.

Pak je tu třeba Alexander McQueen, brand známý svou dramatičností, která nechybí jak v dámských, tak určitým způsobem i pánských kolekcích. Oblek má mít podle brandu pojmenovaném po legendárním návrháři kratší kalhoty a hlavně zajímavý vzor. Nejvíc se nám líbí ten připomínající koláž z gotických kružeb. Khalid Al Qasimi, navrhující pro stejnojmenný brand, nás zase dostal současným střihem s neordinérní barvou.

 

oblekyHardy Amies, Alexander McQueen, Qasimi, E. Tautz

 

Jak už bylo zmíněno, konfekce přebírá trendy z přehlídkových mol. Kopírovatelné tendence v sobě výrazně nese například řada Jonathana Saunderse, která se skládá ze všeho, co si moderní muž dokáže obléci. Kalhoty mají šířku i délku tak akorát, různé druhy oblečení nemají nijak narušenou možnost nositelnosti... Nejvýraznějším prvkem jsou barevné pruhy a stínované části modelu, a tyto dvě věci mají také nejvýraznější potenciál pro následné kopírování. Stíny se objevily například i u Richarda Nicolla, bloků - tentokrát materiálových - využívá Christopher Shannon.

 

stinovaniChristopher Shannon, Jonathan Saunders, Richard Nicoll

 

Jeden hit, který se sice postupně, ale zato stále jistěji dostává na přehlídková mola, je objem. V Londýně to odnesly zejména kalhoty. Takové byly k vidění téměř u všech, protože mluvíme jak o oblekových, tak i o teplácích. Výjimkou ale nejsou ani bundy a kabáty (Shaun Samson, E. Tautz, Baartmans and Siegel), ani až groteskně naddimenzované doplňky tria Sibling. Veřejnosti nejznámější brand, který právě s objemem pracoval, je určitě Topman. K huňatému stylu britská konfekce přidala ještě výrazné barvy a o zábavu a zároveň i rozpor bylo postaráno.

 

objemE. Tautz, Topman, Sibling, James Long

 

Trendovým potenciálem oplývá i řada Christophera Kanea. Úzkými kalhotami, svetry a mikinami i tričky s dravým potiskem útočí na mladé spotřebitele. Motiv Frankensteina, který si "půjčil" z dámské jarní kolekce, se dá postavit do jedné řady s Tisciho buldoky a zcela zaručeně zaujme své místo na nákupních listech ve všech koutech světa. Podobnou sortu zákazníků může lapat i Matthew Miller či Katie Eary. V případě Matthewa jsou lákavé kožené bundy, úzké kalhoty a volnější trenčkoty, Katie se soustředila ještě na naddimenzované květy.

 

kaneatdChristopher Kane, Katie Eary, Matthew Miller

 

Je na čase udělit některé stopky. Jednu z nich si zaslouží i J. W. Anderson. Za nutnost se považuje ocenit jeho snahu posouvat hranice. Další nutností je pochybovat, jestli na to přišel správný čas. Pánové v šortkách s kanýrkem (stejně jako elastických zvonáčích, které nadiktoval na nadcházející léto) zatím neohromí svoji troufalostí, řekněme si upřímně, že spíše zvedají mnohé žaludky. Kdy nastane převrat a muži začnou nosit sukně, topy bez ramen či vysoké podpatky, to nevíme. Možná, že během pěti, deseti let. Ale dnes to není a taková kolekce zůstane nepochopena. A nemůže ani sklidit tolik kladných reakcí.

Na druhou stranu kolekce není jen o těch šortkách a topech, pokud si odmyslíme vysoké holiny/kozačky, zůstanou mnohdy pěkně padnoucí kabáty, bez pochyb kvalitně zpracované kalhoty i pokus o mírný posun v podobě miniaturního nabrání na trikách či jakýchsi obrácených kapsových váčků.

 

JWAJW Anderson

 

Chvilka zamyšlení se musí dostavit i nad kolekcí Vivienne Westwood. Ovšem to by nebyla ona, kdyby nepředvedla směsici bezdomoveckých kousků, které po oddělení získají zcela jiný formát. Podobný koncept skrývají i oděvy od Meadham Kirchhoff, podporuje to i předvedení mezi desítkami odpatkových pytlů.

Po celém internetu se množí fotografie z přehlídky MAN, uspořádanou organizací Fashion East a Topman, která si dáva za úkol "vychovat" mladé talenty. Na mole se prostřídaly modely Astrid Anderson (sportovní řada), dua Agi & Sam (barevná, nadsazeně britská řada) a konečně Craiga Greena, který zastřel některým ze svých předváděčů hlavy dřevěnými prkny. Ačkoliv koluje fotografie právě z kolekce Craiga Greena celým virtuálním světem jako výsměch, nedejte se ošálit. Ta kolekce je dobrá, je nositelná a řada jednotlivých kusů by měla gigantickou šanci se uchytit - volnější kabáty, z různých pletených struktur poskládané svetry a mnohem více...

 

divnyVivienne Westwood, Meadham Kirchhoff, Craig Green

---

Londýn toho nabídl hodně. Jeho koncept je postavený na britských značkách známým zejména místním obyvatelům i světovým klientům věrným tamějším hodnotám i nadprůměrnému zpracování. Zároveň ale nabízí mladé talenty a studenty, kteří se nebojí sdílet své futuristické vize, a to jak v oblékání, tak i v účesech a celkovém stylingu. Uvidíme, jak odpoví další módní metropole - Paříž a Miláno.

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


4 komentáře

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat

  • Doufám, že můj komentář nebyl pochopen jinak, než jsem ho myslel - samozřejmě máte právo na svůj názor, já jen vyjádřil svůj. Rozhodně to nebyl výpad proti Vám. ;)

      0   0 Nahlásit X Odpovědět
  • dodatek - osobní názor je stopka. To, že se z takovéto představy muže může mnohým zvednout žaludek je holý fakt.

      0   0 Nahlásit X Odpovědět
  • Uznávám Vaši práci i Vaše názory na pánskou módu, které se můžou lišit a obecně někdy mohou být i oprávněnější - přeci jen, jste pánský módní magazín a jste muži.

    Musím Vás ale upozornit, že článek skutečně je osobním názorem, což je v něm napsáno a je zařazen do rubriky názorů editorů. Nemusím psát nic dál, odpověděl jste si sám - to, že se to někomu nelíbí, to je osobní názor :)

    Jestli se chcete do debaty pustit nějak více, klidně mě kontaktujte přes email nebo/a položte nějakou specifickou otázku.
    Díky
    E.

      0   0 Nahlásit X Odpovědět
  • "Je na čase udělit některé stopky. Jednu z nich si zaslouží i J. W. Anderson. Za nutnost se považuje ocenit jeho snahu posouvat hranice. Další nutností je pochybovat, jestli na to přišel správný čas. Pánové v šortkách s kanýrkem (stejně jako elastických zvonáčích, které nadiktoval na nadcházející léto) zatím neohromí svoji troufalostí, řekněme si upřímně, že spíše zvedají mnohé žaludky. Kdy nastane převrat a muži začnou nosit sukně, topy bez ramen či vysoké podpatky, to nevíme. Možná, že během pěti, deseti let. Ale dnes to není a taková kolekce zůstane nepochopena. A nemůže ani sklidit tolik kladných reakcí."

    S tímhle prostě nemůžu souhlasit. Revoluce nepřichází v dobach, když jsou na ni lidé připraveni. Když YSL představil kolekci dámských kalhot, matinky zakrývaly svým dcerám oči. A dnes? Kolik žen nosí sukně? Neříkám, že kolekce JWA byla kdovíjak převratná, ale právě on ukázal možnost dalšího vývoje v pánské módě. To, že se to někomu nelíbí, je prostě osobní problém každého.

      0   0 Nahlásit X Odpovědět

Čti dál

TOPlist