autor:

Od her až po animované kampaně - móda nezná hranice

kategorie:
Média&Technologie
publikováno:
počet komentářů:
0
Od her až po animované kampaně - móda nezná hranice

Kam se hrne svět módních kampaní? Co je ještě možné a co už ne? S rozvojem technologií se přestávají klást meze fantazii. Stále více značek na sebe poutá formou videa - víc vyniknou materiály, pohyb, celkový dojem je na zcela jiné úrovni. Ale co když je takový spot kreslený?

S animovaným klipem přišla nedávno značka Proenza Schouler. V rámci otevření obchodu na Madison Avenue nechali návrháři Jack McCollough a Lazaro Hernandez vytvořit video využívající postaviček z počítačové hry simulující reálný život Second Life, ve kterém čtyři rozpixelované dívky oblečené v aktuální zimní kolekci tančí do rytmů elektronické hudby od Black Banchee.

 

Proenza Schouler - Desert  Tide

 

 

Nejedná se o první pokus propojit neomezený svět fantazie rozvinuté moderní technikou se světem módním. Už pár let můžete pomocí myši a klávesnice oblékat panenky Barbie, měnit outfity v zakódovaném životě nějakého ze Simíků (určitě si vzpomenete například na spolupráci The Sims a řetězce H&M) či si díky nakladatelství Condé Nast a hře pro produkty značky Apple Fashion Hazard vyzkoušet práci modelky včetně riskantní chůze po mole. Přenést se do vytouženého prostředí nikdy nebylo jednodušší...

 

Condé Nast - Fashion Hazard

 

 

Odhlédněme na chvilku od počítačových her a vraťme se zpět ke kresleným kampaním. Již nějaký ten pátek se vedou diskuze kolem kampaně obchodního domu Barney´s v New Yorku. Ten si letos zvolil jako svoji tvář myšku Minnie, které ubral značných pár kilogramů a natáhl ji do pěkné výšky. Kolem tohoto kroku se strhla vlna značné nevole.

Potom, co server WWD.com tuto zprávu zveřejnil, diskutující se nemohli více předhánět v tom, kdo tento nápad pohaní více. Ostrá komentátorka WWD Briget Foley, jež je sama součástí filmu, hbitě glosovala: "Překreslené tělo Minnie je nadsázkou standardní fyziologie modelky, protože právě přehánění je zábavné." Bridget zároveň dodává, že reklama nemá za úkol vytvořit pro mladé dívky další nereálný obraz ideální krásy, může jim pomoci si uvědomit spokojenost se sebou samotnými.

Video je pohádkové, Minnie chodí po mole, strhává na sebe pozornost známých módních ikon a vypadá božsky. Navíc má "skrytě" reklamní podtext - nakreslené modely budou v obchodě Barney´s skutečně k zakoupení v rámci vánočních edic.

 

Barney´s New York & Disney - Electric Holiday

 

 

Stále častěji píšeme o tom (a naše nevěřící já zároveň přesvědčujeme), co vše je možné. Designové vychytávky, extrémně vyspělá architektura i nápadité umění nás dokáže ohromit zas a znova. V případě animovaných módních klipů, kampaní či krátkých filmů už si ale nemůžu pomoci. Je skutečně potřeba se pohybovat stále kupředu? Posouvat hranice vkusu, snesitelnosti, umění a kýče? Co přijde dál?

 

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál