autor:

Čína v záři reflektorů

kategorie:
Lifestyle&Travel
publikováno:
počet komentářů:
0
Čína v záři reflektorů

 

Zcela určitě bude nějaký čas trvat než přehlídková mola v Šanghaji či Pekingu dosáhnou takové důležitosti jako jejich pařížští či londýnští kolegové. Vliv módy, módního zboží a luxusu se ale v Číně každým rokem prudce zvyšuje.

Mezinárodní společnosti dychtí po prodeji svého zboží na asijském kontinentu a sama Čína naopak úspěšně expanduje na evropský i americký trh. S tím roste i poptávka po lokálních modelkách, které by místní produkty (auta, oblečení, kosmetiku) reprezentovat. Jakýkoliv produkt může profitovat ze správné propagace výbornou modelkou.

 

mingMing Xi

 

Pro kariéru snů je nezbytné být pod křídly, pokud možno, té nejlepší agentury. A tou je právě teď Elite Model Management. První mezinárodní modelingová agentura se sídlem v Šanghaji - i přestože jsou finále soutěže Elite Model Look pořádána od roku 2004 výhradně v Číně. Nejznámějšími modelkami jsou Sun Feifei (aktuálně na obálce italského Vogue leden 2013) a Ming Xi, ale pro mezinárodní značky budou velmi důležité i nové, vycházející tváře. Je důležité, prostřednictvím jejich vlastních modelek, zůstat v kontaktu s čínským zákazníkem a budovat tak dlouhotrvající vztah. Svět módy prý obrátí svoji pozornost k Číně prý velmi brzy.

 

fei-fei-sun-vogue-italia-january-2013Sun Feifei na obálce Vogue Italia leden 2013

 

Když chtěll v roce 1979 francouzský návrhář Pierre Cardin pořádat svoji přehlídku v Pekingu, měl k dispozici jen jedenáct místních modelek. Dnes jich jsou tisíce, ale módní byznys tam, v porovnání se západními zeměmi, stále není tak rozvinut. Tamní (tý)dny módy nemají zatím takovou váhu jako ty londýnské nebo pařížské, ale brzy by mohla nastat změna. Zákazník z Číny totiž bude v roce 2015 v popředí nákupů luxusního zboží. Při rozhodování se o koupi pro něho byla dříve atraktivní mezinárodní celebrita propagující daný výrobek. Nyní ale začíná být mnohem víc hrdý na vlastní kulturu a chce tak být prezentován i v okolním světě.

Možná se tedy dočkáme doby, kdy štítek „Made in China“ nebude reprezentovat všeobecný názor o (ne)kvalitě tamního zboží, ale něco, po čem dychtíme a přejeme si, aby bylo dostupné i u nás…

 

Sdílet článek

Pokud vás článek zaujal a chcete podpořit práci autora, nejjednodušší způsob, jak to udělat, je kliknout na "To se mi líbí". Vaše odezva nás vede k tomu, abychom pokračovali v publikování, a proto děkujeme za každé sdílení nebo komentář. REDAKCE WORN


0 komentářů

Sděl ostatním svůj názor...

Pro přidání příspěvku se prosím přihlašte, nebo zaregistrujte.

Okomentovat


Čti dál